onsdag 27 juli 2011

Skrållan-boxning

Lillasyster fick en Skrållandocka i födelsedagspresent. Ni vet en sån docka som pratar om man trycker på den. Jag hade en sån när jag var liten och den hade en knapp på ryggen. Lillasysters docka har sin knapp långt in i magen, under det mjuka på magen. Det gör att man måste trycka på rätt ställe för att hon ska prata, vilket kan vara lite svårt när man är 2 år. Då är det träffsäkrare är att boxa henne i magen. Det funkar nästan 100%, så det är så lillasyster gör. Maken förutspår att hon kommer bli en utmärkt livräddare (eftersom man vid hjärtmassage faktiskt måste trycka rätt hårt).  Det är rätt bisarrt att se och lyssna på:

Box
”Berätta en saga för mig”
Box
”Jag vill inte gå och lägga mig!”
Box
”Jag tycker om dig”
Box
”Jag har ont i magen”
Box
”Ehehehehe” (=skratt)
Box
”Jag tycker du är snäll.”
Box
osv....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar