lördag 16 juli 2011

Lillebrors trapp-trix

Igår gick lillebror och sa "ja ä tött" och "ja vill gå upp och vila mig" halva dagen. Jag tror att det var en kombination av att han faktiskt var lite trött och att han ville komma upp till ovanvåningen och se film alternativt busa runt där uppe. Han fick inte som han ville, eftersom vi ville ha honom på nedanvåningen, där vi kan ha bättre koll på honom.

Till slut fick han en snilleblixt. Han slängde sina två "barn-minnespinnar" (två gamla minnespinnar han får leka med) i trappan och sa att han ville ha dem. Han är väldigt förtjust i dessa minnespinnar och vi brukar prioritera att leta upp dem åt honom. Så han slängde dem i trappan, så att jag var tvungen att öppna grinden och släppa upp honom i trappan.

Och när vi väl var i trappan, tänkte jag: "Äh, vad fasen vill han så gärna och är så företagsam kan jag väl sätta på en film åt honom." Och så blev det. Visst ska man vara konsekvent och sätta gränser, men man måste även uppmuntra barnens list och uppfinningsrikedom....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar