söndag 28 augusti 2011

Ett effektivt föräldragrepp

Någon har lärt sig ett effektivt sätt att få en förälder dit man vill. Man smyger upp på dem och tar ett fast och hårt tag i ett av deras fingrar och börjar dra iväg det. Det är effektivast om man tar lillfingret. Då har föräldrarna ingen chans att göra något annat än att följa med, fastän man bara är 2 år. Och går man iväg snabbt, så klarar de inte få loss fingret ur greppet tillräckligt snabbt. Perfekt om man inte kan prata och har föräldrar som är alltför upptagna med matlagning, tvätt, syskon osv!

Ja, ni kan testa det där hemma själva på varandra, så förstår ni. Själv funderar jag just nu på om jag kan ha fått en spricka i mitt lillfinger. Hoppas det går över tills imorgon eller om några dagar, för jag ser inte fram emot att förklara saken för en läkare.... Men andra sidan, eftersom hon fortsätter med detta beteende, lär inte mitt finger bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar