söndag 11 september 2011

Vuskenjingen

På dagis har de inga barnringar. Fråga mig inte varför. Jag har bett dem köpa flera gånger, men varje gång hävdar personalen att lillebror klarar att gå på toaletten utan. Jag har svarat något liknande, att man själv säkert kan bajsa i badkaret om man vill, men att det förmodligen inte är lika bekvämt som på toalettstolen. Jaja, man kan inte ta alla strider här i livet och nu föredrar dessutom lillebror att sitta på vuxen ringen här hemma också. Vi har en jättefiffiga dubbelringar på våra toaletter här hemma, där en barnring sitter fast mellan locket och vuxen ringen. (Kostade oss 200 kr/styck på ett byggvaruhus.) Barnringen fälls enkelt upp och ner. Nackdelen är bara att det inte är helt tätt mellan barn- och vuxen-ringen, så kisset kan rinna emellan dem och ner på golvet utan att det syns ovanpå barnringen. Nåja, man kan inte få allt. Och det går ju att torka upp.

I helgen föreslog jag för lillebror att han skulle sitta på barnringen, eftersom det är bekvämare. "Tänk om jag bajsar på barnjingen. De bi inte baa!" (=Det blir inte bra) svarade han och skakade på huvudet. Jag sa att hans rumpa är liten nog för barnringen, så att det inte är något problem. Då tittade han skitsurt på mig: "Ja haj en toj jumpa! 'Lillasyster' haj en liten jumpa." (toj=stor). Så det var bara att hålla med och låta honom sitta där och balansera på "vuskenjingen".

2 kommentarer:

  1. Men...jag har gett vår extra barnring till avdelningen. Så de borde ha åtminstone EN... Ibland undrar jag också hur de tänker där borta, men de är mest bra! :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med. Det mesta är bra, men man undrar varför ett dagis inte har barnringar. Märkligt!

    SvaraRadera