fredag 15 juni 2012

Ett hemligt skafferi

Lillasyster tog något i köket, sprang in med fart i lekrummet och stängde om sig. Jag tittade mig omkring. Vad tog hon? Aha, förmodligen sin riskaka. Pallade inte springa efter, så jag satt kvar och åt min frukost. Skulle salta ägget. Åh, nej det var saltet hon tog. Rusar in till henne, precis när han ska hälla i sig salt. "En!" säger hon till mig med stora ögon och räcker upp ett finger (men får inte). Och vad hittar jag där bredvid henne. Jo, 3 oöppnade förpackningar av hennes favoritäppeljuice. De letade jag efter i hela köket igår, en gooood stund, medan hon var missnöjd. Och där fanns även ett paket russin och körsbärstomater. De sistnämnda, brukar hon inte få för mig, för hon suger bara ut kärnorna och kastar resten. Med andra ord: Ett hemligt skafferi i lekrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar